TOYOTA TRZECIĄ MARKĄ W EUROPIE POD WZGLĘDEM POPULARNOŚCI

TOYOTA MOTOR EUROPE UMACNIA SIĘ NA EUROPEJSKIM RYNKU

2021-01-19

W 2020 roku Toyota zajęła trzecie miejsce wśród najpopularniejszych marek samochodów osobowych w Europie. Udział marki w europejskim rynku motoryzacyjnym wyniósł 6%. Łącznie sprzedano 993 113 egz. Toyoty i Lexusa. Jest to o 9% mniej niż w roku 2019 (przy 20-procentowym spadku europejskiego rynku samochodów).

 

Samochody Toyoty cieszą się coraz większą popularnością w Europie

W 2020 roku udział Toyota Motor Europe (TME) w europejskim rynku wyniósł 6%, co stanowi rekord w historii tego producenta w regionie. Klientom dostarczono łącznie 993 113 samochodów. Jest to o 9% mniej niż w roku 2019. W tym samym okresie europejski rynek samochodów zmniejszył się o 20% z powodu trwającej pandemii.

Tak dobre wyniki Toyota uzyskała w głównej mierze dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na oszczędne i niskoemisyjne samochody z pełnym napędem hybrydowym. Sprzedaż hybryd Toyoty i Lexusa w regionie zmniejszyła się w ciągu roku tylko o 6% i ponownie przekroczyła pół miliona egzemplarzy. 529 054 hybryd dostarczonych europejskim klientom stanowi 53% wszystkich sprzedanych samochodów. W Europie Zachodniej i Środkowej hybrydy odpowiadają za 65% całkowitej sprzedaży Toyoty i Lexusa, na rynkach wschodnich – 22%.

Po niezwykle trudnym dla wszystkich okresie lockdownu, który wiosną ubiegłego roku obowiązywał w całej Europie, Toyota szybko odrobiła straty. Od lipca do grudnia sprzedano o 11% więcej samochodów tej marki niż w tym samym okresie 2019 roku. Największą popularnością wśród klientów cieszyły się samochody z segmentu C oraz SUV-y. Do dobrych wyników przyczyniła się także premiera nowego Yarisa, który w listopadzie 2020 roku był drugim najpopularniejszym samochodem w Europie.

W 2020 roku TME wprowadziła łącznie dziewięć nowych modeli Toyoty i Lexusa, w tym RAV4 Plug-in Hybrid, PROACE EV, nową generację wodorowej Toyoty Mirai i Lexusa UX EV.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z dobrych wyników sprzedaży w tym najtrudniejszym okresie. Tak jak pozostali producenci, musieliśmy bardzo szybko przystosować się do nowych warunków, dlatego jesteśmy wdzięczni naszym klientom za ich niesłabnące zaufanie i lojalność w czasie długotrwałej niepewności”– powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe.

„W minionym roku rozszerzyliśmy zarówno gamę samochodów, jak i oferowanych napędów, wprowadzając do sprzedaży nowe modele hybryd, hybryd plug-in, samochodów elektrycznych na baterie i na ogniwa paliwowe, które wpłynęły na tempo sprzedaży. Jednocześnie udało nam się osiągnąć średni poziom emisji CO2 sprzedanych aut zgodny z wymaganiami Unii Europejskiej i nie mamy wątpliwości, że będziemy je spełniać w następnych latach” – dodał Matt Harrison.

Toyota zwiększa udział w europejskim rynku

W 2020 roku Toyota zajęła trzecie miejsce wśród najczęściej wybieranych marek samochodów osobowych w Europie. Zanotowała także największy wzrost udziału w rynku i najmniejszy spadek sprzedaży ze wszystkich marek.

Europejscy klienci w minionym roku kupili łącznie 922 299 samochodów marki Toyota. Jest to tylko o 8% mniej niż rok wcześniej. Najpopularniejszymi modelami były Corolla (193 785 egz.), Yaris (193 050 egz.) i RAV4 (147 137 egz.). Stanowiły one łącznie 58% całkowitej sprzedaży marki w Europie, a 65% z nich miało napęd hybrydowy.

Łącznie w 2020 roku TME dostarczyła klientom 484 828 hybryd (tylko o 4% mniej niż rok wcześniej). Stanowiło to 53% wszystkich sprzedanych samochodów marki Toyota w Europie.

Trzy najczęściej wybierane hybrydy Toyoty w 2020 roku to Corolla Hybrid (148 820 egz.), Toyota C-HR Hybrid (108 939 egz.) i Yaris Hybrid (107 623 egz.).

Rośnie sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce

W 2020 roku Toyota była najpopularniejszą marką samochodową w Polsce. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zwłaszcza hybrydy marki. Ich sprzedaż wzrosła aż o 16% – z 26 036 egz. w 2019 roku do 30 316 egz. w roku 2020. Ponad 1/3 tej liczby stanowiły hybrydowe Corolle (10 562 egz.). Drugie miejsce zajęła Toyota RAV4 Hybrid (7 846 egz.), trzecie Toyota C-HR Hybrid (6 373 egz.), zaś kolejne Camry Hybrid (2 936 egz.) i Yaris Hybrid (2 571 egz.).

Samochody z napędem hybrydowym stanowiły w 2020 roku 46% wszystkich nowych Toyot. Rok wcześniej ich udział w całkowitej sprzedaży marki w Polsce wynosił 39%.

Wyniki sprzedaży Toyoty w Europie w 2020 roku

Toyota Motor Europe

993 113

TOYOTA

922 299

AYGO

87 924

Yaris (łącznie)

193 050

Yaris Hybrid

107 623

Corolla (łącznie)

193 785

Corolla Hybrid

148 820

Corolla HB i TS Kombi (łącznie)

121 768

Corolla HB i TS Kombi Hybrid

113 536

Corolla Sedan (łącznie)

72 017

Corolla Sedan Hybrid

35 284

Toyota C-HR (łącznie)

115 782

Toyota C-HR Hybrid

108 939

Rodzina Priusa

16 914

Prius

3 216

Prius+

11 491

Prius Plug-in Hybrid

2 207

Mirai

461

Camry (łącznie)

45 032

Camry Hybrid

11 203

Supra

978

RAV4 (łącznie)

147 137

RAV4 Hybrid

90 868

Highlander

1 489

Land Cruiser

33 951

Hilux

34 202

PROACE

27 100

Inne modele

24 494