81% czasu w trybie elektrycznym
W październiku 2024 roku właściciele modeli Prius, RAV4 Plug-in Hybrid oraz Toyoty C-HR Plug-in Hybrid z Francji uczestniczyli w wyzwaniu, które polegało na przejechaniu jak największej liczby kilometrów, korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. W konkursie udział wzięło 475 kierowców. Nagrodami uhonorowano tych, którzy uzyskali najlepsze rezultaty (po 10 na każdy model).
Konkurs trwał 31 dni. W ciągu tego czasu kierowcy pokonali średnio 760 km, korzystając wyłącznie z bezemisyjnego trybu elektrycznego. Uczestnicy przez 81% czasu poruszali się bez uruchamiania jednostki spalinowej. Samochody pokonały aż 67% dystansu w trybie elektrycznym, a średnie zużycie paliwa po rozładowaniu akumulatora u uczestników wyzwania wyniosło zaledwie 2,75 l/100 km. Średni łączny dystans w trybie elektrycznym i hybrydowym wyniósł 1130 km.
Wyniki osiągnięte przez 30 najlepszych kierowców są jeszcze bardziej imponujące. Średnia pokonanych przez nich kilometrów w trybie elektrycznym sięgnęła aż 794 km, co odpowiada 98% czasu podróży i dystansu. Łączny średni dystans zwycięzców to 810 km, a średnie zużycie paliwa – 0,16 l/100 km.
Model Prius osiągnął 81% czasu podróży w trybie elektrycznym. W przypadku Toyoty C-HR kierowcy uzyskali wynik 80%, a użytkownicy RAV4 – 76%.
Sprawdzona technologia Toyoty
Napędy hybrydowe Toyota doskonali od 27 lat. Przetestowane i sprawdzone w pełnych hybrydach rozwiązania trafiają do innych zelektryfikowanych napędów marki, w tym hybryd typu plug-in. Na rynku wyróżniają się one utrzymaniem osiągów po rozładowaniu baterii, a także imponują niskim średnim zużyciem paliwa.
Prius Plug-in Hybrid na europejskim rynku zadebiutował w 2012 roku. Obecnie w ofercie marki są już trzy modele, które łączą zalety samochodów elektrycznych z wszechstronnością klasycznych układów hybrydowych – Prius, nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid oraz RAV4 Plug-in Hybrid. Samochody te są liderami swoich segmentów pod względem wydajności napędów, dysponując zasięgiem na dystansie odpowiednio 110, 100 i 98 km w trybie elektrycznym w cyklu miejskim WLTP.
Ponadto nowy Prius oraz Toyota C-HR korzystają z systemu Predictive Efficient Drive z funkcją geolokalizacji, który dostosowuje pracę układu hybrydowego do warunków na drodze, pozwalając pokonać jeszcze większy dystans bez włączania silnika spalinowego.